Abo Wind Oy

We develope, build and realize wind farms in cooperation with Finnish windenergy companies in different parts of Finland.

www.abo-wind.fi

Energiequelle Oy

Energiequelle group is perfectly familiar with the entire range of services surrounding onshore wind. We implement renewable energy projects from scratch to turnkey handover and also take care of grid connection. As operational managers we guarantee maximum availability and perfect commercial management of wind energy plants.

www.energiequelle.de

Epv Energia Oy

EPV Energia Oy on suomalainen sähkön ja lämmön tuotantoon erikoistunut energiayhtiö, jonka perustehtävä on hankkia omistajilleen sähköä kustannustehokkaasti. EPV:n tuulienergiaohjelman osakkuusyhtiöillä, joita ovat EPV Tuulivoima Oy, Rajakiiri Oy ja Suomen Merituuli Oy, vastataan teollisen mittakaavan tuulivoimatuotannosta omistajayhtiöille.

Exilion Tuuli Ky

Exilion Tuuli Ky sijoittaa vastuullisesti tuulivoimaan ja muuhun uusiutuvaan energiaan.
Vuonna 2019 perustetun Exilion Tuuli Ky:n omistavat suomalaiset instituutiot Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elo, Eläkevakuutusosakeyhtiö Veritas ja Valtion Eläkerahasto.
Exilionin omistuksessa on tällä hetkellä kolmetoista toimivaa tuulipuistoa, yhteensä 380 MW:a sekä 475 MW:a kehityshankkeita.

www.exilion.fi

Fortum Power And Heat Oy

Fortum develops, constructs and operates wind power in the Nordic countries and Russia. In our portfolio (partly jointly-owned) we have a total of 78 wind turbines with a combined capacity of 243.3 MW (2019), and an additional 486.6 MW under construction. Moreover, we are actively pursuing targets to construct additional wind power. The capacity in our development portfolio is about 800 MW in the Nordic countries.

www.fortum.com

Haminan Energia

Uusiutuvan energian ja energiakaasujen edelläkävijä.

www.haminanenergia.fi

Infinergies Finland Oy

Infinergies Finland Oy suunnittelee hankkeet aina rakennusvalmiustasolle saakka. Tässä työssä hyödynnämme oman kokemuksemme ohella hankekohtaisesti myös sopivia yhteistyökumppaneita, paikallisia suunnittelutoimistoja ja yrityksiä. Yksilöllisen projektikohtaisen suunnittelun ansiosta voimme, yhteistyössä kuntien, maanomistajien ja viranomaisten kanssa, tarjota käytettävissä oleville tonteille ja maapalstoille parhaat mahdolliset ratkaisut tuulivoiman hyödyntämiseksi.

www.infinergies.com

Janom

janom is a private holding investment company. Through our groupcompanies, we focus on business in Information Technologies, Renewable Energy Sources and Electromobility, across Europe. Our business lays on understanding and mastering of what we are doing. To achieve this, we develop our know-how by managing and operating the facilities with our own resources, especially the power plants. This helps us better identify and sort business opportunities align with the group?s strategy.

www.janom.sk

Kotkan Energia Oy

Energian tuotanto.

Loiste Energia Oy

Loiste on suomalainen energiayhtiö yli sadan vuoden kokemuksella. Loisteen omistavat Kajaanin kaupunki (50,1%), Sotkamon kaupunki (16%) sekä Kanerva Energia Oy.

Loisteen sähköverkkoliiketoiminta: Kajave Oy toimii sähkömarkkinalain määrittämänä jakeluverkon haltijana verkkovastuualueella, joka kattaa kaikki Kainuun yhdeksän kuntaa sekä Pyhännän kunnan ja osan Siikalatvan ja Vaalan kunnasta Pohjois-Pohjanmaalla. Yhteensä Kajavella on sähköverkkoa noin 13 500 kilometriä ja se toimittaa sähköä noin 58 600 sähkönkäyttöpaikkaan.

Loisteen kaukolämpö - ja tuotantoliiketoiminta: Loiste Lämpö Oy tytäryhtiö Otanmäen Lämpö Oy:n kanssa tuottaa kaukolämpöpalvelut Kajaanin kaupungin taajama-alueille. Sillä on noin 1 700 asiakasta ja sen kaukolämpöverkoston kokonaispituus on 130 kilometriä. Loiste Energia Oy on omistaa Pyhännänkosken vesivoimalaitoksen Ristijärven kunnassa ja Kivivaara-Peuravaara tuulipuistossa yhdessä Taalerin kanssa. Lisäksi se operoi Kajaaninjoen vesivoimalaitoksia ja Kainuun Voima Oy:n höyryvoimalaitosta sekä omistaa osuuden Kemijoki Oy:tä omistavasta Lapin Sähkövoima Oy:stä.

www.loiste.fi

Lumituuli Oy

Energiantuotanto, tuulisähkö. Asiakasomisteinen yhtiö.

www.lumituuli.fi

Megatuuli Oy

Tuulivoimapuistojen kehittäminen, investointi ja rakentaminen.

www.megatuuli.fi

Metsähallitus Kiinteistökehitys

Metsähallituksen tehtävänä on Metsähallituksen hallinnassa olevien alueiden varaaminen ja jalostaminen tuulivoimatoimintaan sopiviksi, aktiivinen hankekehitys ja alueiden vuokraus kilpailutukseen perustuen. Tavoitteena on mahdollistaa valtion alueiden tehokas käyttö tuulivoimassa, kuitenkin muut maankäyttötarpeet ja ympäristöarvot huomioon ottaen.

www.metsa.fi

Neoen Renewables Finland Oy

Founded in 2008, Neoen is one of the world?s leading independent producers of renewable energy. Neoen has assets in more than 15 countries, and it operates Europe?s most powerful solar PV farm and the world?s largest lithium-ion power reserve in Hornsdale, Australia.

As a major actor in the fight against climate change and in energy transition, Neoen?s mission is to produce competitive electricity locally, sustainably and at large scale.

In Finland Neoen, has signed a contract to provide Google with green electricity. Google is going to buy all the electricity produced by the 81 MW Hedet wind farm in Finland, owned by Neoen (80%) and Prokon Finland (20%). Hedet will be Neoen?s first project in Finland, with more to follow.

Orsted Wind Power A/S

Oulun Seudun Sähkö

Oulun Seudun Sähkö on kahdeksan kunnan alueella toimiva osuuskuntamuotoinen energiayritys, jonka liiketoiminta-alueita ovat sähkönmyynti, sähköntuotanto, sähkönsiirto, kaukolämpö ja valokuitu.

OX2

OX2 kehittää, rakentaa, myy ja hallinnoi uusiutuvaa energiantuotantoa. Laajamittaisen, maalla tuotettavan tuulivoiman rakentajana vuonna 2004 perustettu OX2 on noussut johtavaan asemaan Euroopassa. Vuosina 2014–2020 OX2 toteutti Eurooppaan enemmän maatuulivoimaa kuin mikään muu toimija. Lisäämällä uusiutuvan energian tuotantoa OX2 edistää muutosta kohti kestävämpää tulevaisuutta. Pääkonttorimme sijaitsee Tukholmassa ja Suomen toimistot Helsingissä, Tampereella ja Oulussa. OX2 on listattu Nasdaq First North Premier Growth Market -markkinapaikalle. Lisätietoja osoitteesta www.ox2.com

www.ox2.com

Pitkälänvuoren Tuulipuisto Oy Ab

The company is planning wind power turbine projects. It is owned by Finish and German shareholders with vast experience in wind power project development.

Pohjan Voima Oy

Pohjan Voima on suomalainen energiayhtiö. Ammattitaito, pitkäjänteinen sitoutuminen ja paikallisen yhteisön osallistaminen ovat hankkeidemme peruskiviä. Toimintamme painopiste on uusien tuulivoimahankkeiden suunnittelu ja toteutus.

www.pohjanvoima.fi

Pohjantuulen Voima Oy

Pohjantuulen Voima Oy omistaa yhden 2 MW voimalan Porissa Hilskansaaressa ja kaksi 3 MW voimalaa Oulussa Riutunkarilla.

Prokon Wind Energy Finland Oy

PROKON Wind Energy Finland Oy suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää omia tuulivoimapuistojaan. Vuonna 2011 perustettu yritys on osa saksalaista, vuodesta 1995 tuulivoima-alalla toiminutta yritysryhmää PROKON Regenerative Energien eG.

www.prokonfinland.fi

Puhuri Oy

Sähkön tuottaminen tuulivoimalla ja muilla tuotantomuodoilla

www.puhuri.fi

Raahen Tuulienergia Oy

Tuulisähkön tuotantoa Raahessa.

Restuuli Oy

Sähkön tuotanto tuulivoimalla Salon Märynummella, 5 MW Gamesa G128

S-Voima Oy

S-ryhmän sähkönhankintayhtiö S-Voima omistaa 50 % TuuliWatti Oy:stä. TuuliWatti Oy on keskittynyt teolliseen tuulivoiman tuotantoon.

www.s-kanava.fi