Kaava, YVA ja luvitus -kurssi – 13.-14.11.2024

Kaksipäiväisen kurssin aikana syvennytään tuulivoimahankkeen luvitukseen, kaavoitukseen sekä YVA-menettelyihin. Kurssilla käydään läpi asioita, joita tuulivoimahankkeen kehittämisen ja luvittamisen kanssa työskentelevien henkilöiden olisi hyvä tietää näistä prosesseista. Kurssilla myös verkostoidutaan alan toimijoiden kanssa. Kurssi sopii hyvin esimerkiksi tuulivoimahankekehittäjien henkilökunnalle, konsulteille ja muille tahoille, joiden on tarpeen ymmärtää tuulivoimahankkeen maankäytöllisiä sekä ympäristönäkökohtia ja luvittamista pintaa syvemmin. Kurssi tarjoaa kattavamman tietomäärän tuulivoiman ympäristövaikutuksista ja arviointiprosesseista kuin Tuulivoimakurssi 2.

Kurssin sisältö

• Lupaprosessit
  • Kaavoitus ja maankäytön suunnittelu
  • YVA-prosessi
  • Vaikutusten arvioinnit
  • Rakennuslupa
  • Voimajohdon luvitus
  • HaO + KHO prosessit
  • Luonnon monimuotoisuus ja ekologinen kompensaatio

Seuraava kurssi:
13.-14.11.2024, Helsinki

Ilmoittautuminen avataan pian.

Kurssin hinta:

STY:n jäsenet, viranomaiset ja luottamushenkilöt*:

• live 1150 € + alv 24 % per henkilö
  • etä 990 € + alv 24 % per henkilö

Ei-jäsenet:

• live 1550 € + alv 24 % per henkilö
  • etä 1450 € + alv 24 % per henkilö

*Myös kuntien, maakuntien ja valtion virkahenkilöt sekä em. luottamustehtävissä toimivat henkilöt

Huom! Suosittelemme osallistumista aina ensisijaisesti paikan päällä paremman kurssikokemuksen sekä vuorovaikutteisuuden takaamiseksi.

Tarkempi kurssipaikka ilmoitetaan myöhemmin. Kurssimaksu paikan päällä sisältää lounaan ja iltapäiväkahvin molempina kurssipäivinä sekä kurssi-illallisen.

Katso koulutusten ehdot sekä tietosuojaseloste