Vuoden Tuulivoimatekoa etsitään!

Suomen Tuulivoimayhdistys hakee ehdotuksia Vuoden 2021 Tuulivoimateoksi. Voit käydä tekemässä oman ehdotuksesi  www.tuulivoimateko.fi sivustolla 31.12.2021 saakka.

Varsinaiseen kilpailuun osallistuu viisi Vuoden Tuulivoimateko -finalistia. Myös yleisö voi käydä äänestämässä omaa suosikkiaan ajalla 15.-23. tammikuuta 2022.

Vuoden Tuulivoimateko julkaistaan 27.tammikuuta 2022 Wind Finland Goes Construction -tapahtumassa Oulussa.

Vuoden Tuulivoimateko-palkinto myönnetään teolle tai toiminnalle, joka on omalta osaltaan ollut tukemassa tai vauhdittamassa suomalaisen tuulivoiman kasvua ja kehittymistä. Palkinto voidaan myöntää niin yritykselle, projektille, tutkimukselle, viranomaiselle, kunnalle kuin vaikkapa tietylle tuulivoimahankkeelle tai yksityishenkilöllekin. Myöntämällä palkinnon Suomen Tuulivoimayhdistys haluaa nostaa esille Suomen energiaomavaraisuutta ja puhdasta energiantuotantoa edistävää toimintaa.

Tämän vuoden Tuulivoimatekoa ovat tuomaristossa valitsemassa kansanedustaja Kai Mykkänen (kok.), Globe Hope-yrityksen perustaja Seija Lukkala, kansanedustaja Hanna Kosonen (kesk.), Aalto-yliopiston energiatekniikan professori Mika Järvinen sekä luontokuvaaja Riku Karjalainen. Tuomaristo on esitelty tarkemmin www.tuulivoimateko.fi sivustolla.