Suomen Tuulivoimayhdistys valitsi uuden hallituksen

Tuulivoima-alan edunvalvontajärjestö Suomen Tuulivoimayhdistys ry (STY) valitsi uuden hallituksen vuosikokouksessaan 28.3. Hallituksen puheenjohtaja valitaan hallituksen keskuudesta uuden hallituksen järjestäytymiskokouksessa.

Suomen Tuulivoimayhdistyksen vuosikokous valitsi äänestyksellä hallitukseensa viisi uutta jäsentä, viiden jäsenen jatkaessa kahden vuoden hallituskauttaan. Yhdistyksen hallitus varajäsenineen vuonna 2019 koostuu niin hankekehittäjien, voimalavalmistajien, huoltopalveluiden kuin konsulttiyrityksien edustajista.

”On ilo nähdä, että yritykset haluavat olla vahvasti mukana alan kehittymisessä. Tällä hetkellä eletään jännittäviä aikoja alan siirtyessä uuteen aikaan markkinaehtoisen rakentamisen myötä”, kommentoi Suomen Tuulivoimayhdistyksen toimitusjohtaja Anni Mikkonen. ”Uudelle hallitukselle riittää töitä muun muassa tuulivoimaloiden kaavoituksen ja luvituksen sujuvoittamisen kanssa, sekä erityisesti kansallisesti kunnianhimoisempien uusiutuvan energian tavoitteiden aikaansaamisen parissa”, Mikkonen jatkaa.

Uusi hallitus valitsee keskuudestaan puheenjohtajan ensimmäisessä virallisessa kokouksessaan.

STY:n hallitusjäsenet 2019

*nyt valittu jäsen

Varsinainen jäsen (henkilökohtainen varajäsen)

Veli-Pekka Alkula, Ramboll Finland Oy (Marko Olli, Ramboll Finland Oy)