Heikki Peltomaa valittiin Suomen Tuulivoimayhdistyksen puheenjohtajaksi

Suomen Tuulivoimayhdistyksen (STY) hallituksen puheenjohtajaksi valittiin wpd Finland Oy:n toimitusjohtaja Heikki Peltomaa. Peltomaalla on vankka kokemus tuulivoima-alalta ja hän ollut aktiivisesti mukana STY:n hallituksen toiminnassa neljän vuoden ajan.

STY:n hallitus valitsi kokouksessaan uudeksi puheenjohtajakseen Heikki Peltomaan. Peltomaalla on pitkä kokemus tuulivoima-alalta vuodesta 2006 alkaen. Tuulivoimahankkeita kehittävän wpd Finland Oy:n toimitusjohtajana toimivalla Peltomaalla on vahva osaaminen niin maa- kuin merituulivoimahankkeiden hankekehityksestä eri vaiheineen. ”Maatuulivoima on saatu jo markkinaehtoiseksi mutta tehtävää suomalaisen tuulivoima-alan kehittämisessä riittää edelleen. Nyt olisi aika luoda edellytykset myös merituulivoimainvestoinneille Suomessa”, summaa Peltomaa.

STY:n hallituksen varapuheenjohtajaksi valittiin toiselle kaudelle yhdistyksen hallituksessa ja valiokunnissa jo pitkään aktiivisesti vaikuttanut Taaleri Energialla kansainvälisten aurinko- ja tuulirahastojen salkunhoitajana ja juristina toimiva Jenny-Li Holmström.

STY:n kauden 2021 – 2022 hallituksessa toimivat:

Varsinainen jäsen (henkilökohtainen varajäsen)

Veli-Pekka Alkula, OX2 (Marko Olli, Ramboll Finland Oy)

Piia Heikkinen, AFRY (Björn Nykvist, Asianajotoimisto HPP)

Jenny-Li Holmström (vpj), Taaleri Energia (Erkki Kunnari, Taaleri Energia)

Paula Kohvakka, Henkilöjäsen (Anna Lehtinen, Nordex Acciona Windpower)

Kari Koivikko, Wind Controller Oy (Ville Koskela, Wind Controller Oy)

Aapo Koivuniemi, ABO Wind Oy (Amanda Cardwell ABO Wind Oy)

Sami Kuitunen, henkilöjäsen (Pasi Valasjärvi, henkilöjäsen)

Lauri Lammivaara, Megatuuli Oy (Seppo Savolainen, Megatuuli Oy)

Heikki Peltomaa, wpd Finland Oy (pj) (Tero Elo, wpd Finland Oy)

Miia Suuriniemi, Suomen Hyötytuuli Oy (Petteri Mäkelä, Suomen Hyötytuuli Oy)