Heikki Peltomaa jatkaa Suomen Tuulivoimayhdistyksen puheenjohtajana

Suomen Tuulivoimayhdistyksen (STY) hallituksen puheenjohtajana jatkaa wpd Finland Oy:n toimitusjohtaja Heikki Peltomaa. Peltomaalla on vankka kokemus tuulivoima-alalta vuodesta 2006 alkaen ja hän on ollut aktiivisesti mukana STY:n hallituksen toiminnassa kuudetta vuotta.

Tuulivoimahankkeita kehittävän wpd Finland Oy:n toimitusjohtajana työskentelevällä Peltomaalla on vahva osaaminen maa- ja merituulivoimahankkeiden kehityksestä.
”Maatuulivoima jatkaa kasvuaan ja myös merituulivoimalla on mahdollisuus kasvaa merkittäväksi teollisuuden alaksi Suomessa, jos pelaamme korttimme oikein. Tuulivoima tulee olemaan suurin vihreiden investointien kohde vielä koko vuosikymmenen, Heikki Peltomaa korostaa.

STY:n hallituksen varapuheenjohtajaksi valittiin jo vuodesta 2013 yhdistyksen hallituksessa ja valiokunnissa aktiivisesti vaikuttanut Jenny-Li Holmström. Taaleri Energialla kansainvälisten aurinko- ja tuulirahastojen salkunhoitajana ja juristina toimiva Holmström odottaa tulevalta hallituskaudelta hyväksi havaituille tavoille jatkoa, mutta myös sopeuttamista uuteen ympäristöön.

”Alan ja yhdistyksen kasvun myötä hallituksen roolin on muututtava enemmän strategisesti ohjaavaksi. Hallitus on ollut aktiivinen ja osallistuva, mutta yhdistyksen osaavan henkilökunnan kasvu sekä tuulivoiman luomat mahdollisuudet myös P2X- ja vetyteollisuudelle tuo tarpeita uudelleen ajattelulle”, Holmström toteaa.

STY:n hallituksen kokoonpano kaudella 2023-2024

Veli-Pekka Alkula, OX2 (varajäsen Teemu Loikkanen, OX2)
Nils Borstelman, Energiequelle (varajäsen Atte Lohman, Energiequelle)
Piia Heikkinen, Nordi (varajäsen Björn Nykvist Asianajotoimisto HPP)