Kartta Suomen tuulivoimaloista ja tuulivoimahankkeista julkaistu

Suomen Tuulivoimayhdistys (STY) on julkaissut verkkosivuillaan karttasovelluksen, jossa Suomen kaikki toiminnassa olevat tuulivoimalat ja suunnitteilla olevat tuulivoimahankkeet löytyvät sijoitettuna kartalle. Interaktiivinen kartta mahdollistaa muun muassa eri vaiheessa olevien tuulivoimahankkeiden tarkastelemisen erikseen.

Suomen toiminnassa olevien tuulivoimaloiden ja suunnittelussa olevien tuulivoimahankkeiden kartta on julkaistu osoitteessa www.tuulivoimayhdistys.fi/tuulivoima-suomessa/kartta. Kartalta löytyvät Suomen tällä hetkellä 821 toiminnassa olevaa tuulivoimalaa ja 249 suunnitteilla olevaa tuulivoimahanketta. Kartan tiedot perustuvat STY:n tuulivoimahankelistaan ja ANS Finlandilta hankittuihin paikkatietoihin. Tuulivoimahankekartta päivitetään noin kerran vuodessa, viimeksi se on päivitetty tammikuussa 2021.

Lataa yhteenveto Suomeen suunnittelussa olevista tuulivoimahankkeista

Lataa lista Suomeen rakenteille olevista tuulivoimahankkeista

Lataa Suomen tuulivoimatilastot 2020