Tietoa meistä

Yhdistys

Suomen uusiutuvat on 1988 perustettu tuulivoima-alan edunvalvontajärjestö, joka tasaa tietä suomalaiselle tuulivoimalle ja jakaa tietoa alan ajankohtaista asioista.

Tietoa meistä

Suomen uusiutuvat ry edustaa kotimaisen energiakentän kolmea suurinta uusiutuvan energian investoijaa – maatuulivoimaa, merituulivoimaa ja aurinkovoimaa. Yhdistyksen edunvalvonnan piiriin kuuluvat myös aurinko- tai tuulivoimahankkeiden yhteyteen rakennettavat energiavarastot. Vuonna 1988 perustettu yhdistys jakaa tietoa ja tukee uusiutuvan energian kehitystä ja toimintaa Suomessa. Yhdistyksellä on yli 230 yritysjäsentä ja noin 160 henkilöjäsentä, jotka edustavat lukuisia eri toimialoja. Yhdistyksellä on 13 työntekijää, joiden toimipaikat sijaitsevat Jyväskylässä ja Helsingissä.

STY:n visiona on

• Rakentaa suomalaisille puhdasta ja turvallista omaa energiantuotantoa.
  • Työllistää luomalla kotimaista kannattavaa uusiutuvan energian liiketoimintaa.
  • Toteuttaa puhtaampaa huomista jo tänään.

Suomen uusiutuvien strategiana on vahvaa kasvua vuoteen 2030

Tutustu strategiaamme

Jäsenyys

Yhdistyksen jäsenmäärä on kasvanut viime vuosina kovaa vauhtia. Tällä hetkellä yhdistyksellä on yli 160 henkilöjäsentä sekä yli 140 yritys- ja yhteisöjäsentä. Jäsenyritysten kirjo on laaja: voimala- ja komponenttivalmistajista hanketoimijoihin, laki- ja konsulttitoimistoista kuljetus- ja nostoyrityksiin. Joukossa on myös kuntia ja oppilaitoksia. Jäsentensä tuella yhdistys on tuulivoima-alan johtava ja näkyvä vaikuttaja.

Yhdistyksen jäsenet saavat ensikäden tietoa ajankohtaisista asioista ja pääsevät yhdistyksen kautta vaikuttamaan uusien toimintatapojen ja -linjausten suunnitteluun ja toteuttamiseen. Jäsenet saavat näkyvyyttä verkkosivuilla ja yhdistyksen toimittamassa Tuulivoima -lehdessä. Yhdistyksen tapahtumat ja jäsenillat tarjoavat erinomaisia mahdollisuuksia tiedonhankintaan ja verkostoitumiseen alan toimijoiden kesken. Yhdistyksen jäsenenä olet viemässä suomalaista tuulivoima-alaa kohti tulevaisuuden tuulia!

Tutustu yhdistyksen jäsenetuihin ja jäsenmaksuihin.