Tuulivoima ja metsäpalot -työpaja

Viime kesänä Suomessa riehui mittava metsäpalo tuulipuistotyömaan alueella. Tuulipuistoja rakennetaan Suomeen vauhdilla, ja samaan aikaan sään ääri-ilmiöiden, kuten äärimmäisen kuivuuden, määrän ennustetaan  kasvavan ilmastonmuutoksen myötä. Metsäpalon mahdollisuus onkin syytä huomioida tuulivoimahankkeessa jo hyvissä ajoin: jo puiston suunnittelussa voidaan vaikuttaa mahdollisen metsäpalon hallintaan. Onko toisaalta tuulipuistojen avulla mahdollista havaita alueen metsäpaloja?

Tervetuloa näiden asioiden äärelle Suomen Palopäällystöliiton ja Suomen Tuulivoimayhdistyksen yhteiseen työpajaan Ouluun 21.4.2022 klo 12-16. Tilaisuus järjestetään Oulu-Koillismaan pelastuslaitoksen Linnanmaan paloasemalla. Toivomme liveosallistumista pandemiatilanteen se salliessa, mutta myös etäyhteys järjestetään. Otathan huomioon, että pandemiatilanne huomioiden lähiosallistujilta voidaan edellyttää koronapassia. Tilaisuus on maksuton.

Ilmoittaudu