Tuulivoima-alan ja poronhoidon yhteistapaaminen 12.9.2024

Suomen Tuulivoimayhdistys, Paliskuntain yhdistys ja Akordi järjestävät jälleen tuulivoima-alan ja poronhoidon yhteistapaamisen Rovaniemellä 12.syyskuuta. Tilaisuuteen ovat tervetulleita kaikki tuulivoimahankkeiden parissa työskentelevät toimijat (yritykset, luvittajat, kaavoittajat ja konsultit) sekä poronhoitoalueen paliskunnat.

Syyskuun tapaamisessa jatketaan viime vuosina aloitettua keskustelua niistä erityiskysymyksistä, joita tuulivoimahankkeiden operoimiseen poronhoitoalueella liittyy sekä yhdessä tunnistetuista alan kehitystarpeista, kuten poronhoidolle koituvien haittojen kompensaatiosta, yhteisvaikutusten arvioinnista sekä hyvien käytäntöjen levittämisestä. Tilaisuuden tarkempi ohjelma julkaistaan elokuussa. Ole yhteydessä, jos haluat itse ehdottaa päivään sisältöä.

Ilmoittautuminen 25.8.2024 mennessä

Terveisin,