KAAVA, YVA & LUVITUS -KURSSI

Kaksipäiväisen kurssin aikana syvennytään tuulivoimahankkeen luvitukseen, kaavoitukseen sekä YVA-menettelyihin. Kurssilla käydään läpi asioita, joita tuulivoimahankkeen kehittämisen ja luvittamisen kanssa työskentelevien henkilöiden olisi hyvä tietää näistä prosesseista. Kurssilla myös verkostoidutaan alan toimijoiden kanssa. Kurssi sopii hyvin esimerkiksi tuulivoimahankekehittäjien henkilökunnalle, konsulteille ja muille tahoille, joiden on tarpeen ymmärtää tuulivoimahankkeen maankäytöllisiä sekä ympäristönäkökohtia ja luvittamista pintaa syvemmin. Kurssi tarjoaa kattavamman tietomäärän tuulivoiman ympäristövaikutuksista ja arviointiprosesseista kuin Tuulivoimakurssi 2.

Kurssin sisältö

• Lupaprosessit
  • Kaavoitus ja maankäytön suunnittelu
  • YVA-prosessi
  • Vaikutusten arvioinnit
  • Rakennuslupa
  • Voimajohdon luvitus
  • HaO + KHO prosessit
  • Luonnon monimuotoisuus ja ekologinen kompensaatio

Kurssin hinnoittelu

STY:n jäsen 1090 € + alv 24 %  / etänä 990 € + alv 24 %

Ei-jäsen 1450 € + alv 24 %  / etänä 1350 € + alv 24 %

Kurssimaksu paikan päällä sisältää lounaan ja iltapäiväkahvin molempina kurssipäivinä sekä kurssi-illallisen 29.3. klo 17.30. Osallistumista suositellaan ensisijaisesti paikan päällä, mutta myös etäosallistuminen on mahdollista Teamsin välityksellä.

Ilmoittautuminen kurssille on sulkeutunut, mutta voit tulla mukaan vielä etäosallistujaksi olemalla yhteydessä Ainoon viimeistään 28.3.

Kurssin ehdot

Osallistumisen voi perua maksutta viimeistään 14.3.2023, minkä jälkeen tulleista peruutuksista tai muutoksista veloitetaan se hinta, jonka osallistuja on ilmoittautumisvaiheessa sitoutunut kurssista maksamaan. Mikäli osallistuja on estynyt osallistumasta kurssille esim. sairastapauksen vuoksi, voi hän osallistua kurssille joko etäyhteydellä tai siirtää ilmoittautumisen esimerkiksi kollegalle vielä edellä mainitun päivämäärän jälkeen. Kaikki muutokset ja peruutukset tulee tehdä kirjallisesti osoitteeseen tapahtumat@tuulivoimayhdistys.fi.

Laskutus tapahtuu kurssin jälkeen osallistujan ilmoittamien laskutustietojen perusteella.

Osallistujien yhteystietoja käytetään vain kurssin sisäiseen viestintään eikä tietoja luovuteta kolmansille osapuolille.

STY pidättää oikeuden muutoksiin kurssin sisällössä ja aikatauluissa.