Matias Ollila aloittaa Suomen Tuulivoimayhdistyksen edunvalvontajohtajana

Suomen Tuulivoimayhdistyksen (STY) edunvalvontajohtajaksi on palkattu valtiotieteiden maisteri Matias Ollila. Ollila on viimeksi työskennellyt elinkeinoministerin erityisavustajana ja aloittaa STY:ssä 4.9.2023 hänen edellisen tehtävänsä karenssin päätyttyä.

Ennen elinkeinoministerin erityisavustajan tehtävää Ollila toimi viestinnän poliittisena suunnittelijana Suomen Keskustassa. STY:ssä uusi edunvalvontajohtajan tehtävä vahvistaa STY:n edunvalvontaa. Tehtävään kuuluu mm. yhdistyksen edunvalvonnan suunnittelu ja kehittäminen, tuulivoima-alan lainsäädännön seuraaminen ja valmisteluun vaikuttaminen sekä vaikuttajaviestintä.

”Hyväntuulisena siirryn Suomen Tuulivoimayhdistyksen tehtävään edistämään kotimaisen energian ennennäkemätöntä nousua. Puhdas ja turvallinen tuulivoima on ratkaisu. Sen avulla voidaan tuottaa edullista sähköä ja kasvattaa työllisyyttä teollisuuden investointien myötä. Kun kasvuvauhti on suurta, on laajalla yhteiskunnallisella vuorovaikutuksella olennainen rooli. Tavoitteenani on yhteinen ylpeys kateuden sijaan”, Matias Ollila sanoo.

”Matias Ollilan laaja osaaminen teollisuuspolitiikasta, meriteollisuudesta sekä vihreän siirtymän investoinneista on erinomainen lisä nykyisen henkilöstömme osaamiseen. Lisäksi hän tuntee perusteellisesti valtioneuvoston toiminnan sekä poliittisen päätöksenteon. Odotamme tuulivoima-alalla innolla työskentelyä Matiaksen kanssa ja toivotamme hänet lämpimästi tervetulleeksi”, toimitusjohtaja Anni Mikkonen sanoo.

Lisätiedot:

Anni Mikkonen, toimitusjohtaja, Suomen Tuulivoimayhdistys ry, 040 771 6114