Members

Abo Wind Oy

We develope, build and realize wind farms in cooperation with Finnish windenergy companies in different parts of Finland.

www.abo-wind.fi

Energiequelle Oy

Energiequelle group is perfectly familiar with the entire range of services surrounding onshore wind. We implement renewable energy projects from scratch to turnkey handover and also take care of grid connection. As operational managers we guarantee maximum availability and perfect commercial management of wind energy plants.

www.energiequelle.de

Epv Energia Oy

EPV Energy Ltd is a Finnish energy company that generates and procures approximately 5% of all the electricity consumed in Finland. EPV Energy has 70 years of experience in responsible energy generation. In 2021, the share of emission-free sources in EPV Energy’s electricity generation was 84.2%. EPV Energy has 70 years’ experience of responsible energy generation. EPV Energy’s turnover in 2021 was MEUR 440 and we employed 118 people. www.epv.fi

www.epv.fi

Exilion Tuuli Ky

Exilion Tuuli Ky sijoittaa vastuullisesti tuulivoimaan ja muuhun uusiutuvaan energiaan.
Vuonna 2019 perustetun Exilion Tuuli Ky:n omistavat suomalaiset instituutiot Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elo, Eläkevakuutusosakeyhtiö Veritas ja Valtion Eläkerahasto.
Exilionin omistuksessa on tällä hetkellä kolmetoista toimivaa tuulipuistoa, yhteensä 380 MW:a sekä 475 MW:a kehityshankkeita.

www.exilion.fi

Fortum Power And Heat Oy

Fortum on Euroopan kolmanneksi suurin hiilidioksivapaan sähkön tuottaja. Kasvavaan tuuli- ja aurinkotiimimme kuuluu noin 100 alan vahvaa ammattilaista. Tiimin toiminta kattaa hankkeiden koko elinkaaren maanvuokrasopimusten solmimisesta luvituksen kautta rakentamiseen ja operointiin. Hoidamme myös hankkeiden rahoituksen ja sähkönmyynnin. Suomessa viemme eteenpäin ripeästi kehittyvää 1500 MW tuulivoimaportfoliota, josta 100 MW on tuotannossa ja parhaillaan rakenteilla 400 MW (v. 2022).

www.fortum.com

Haminan Energia

Uusiutuvan energian ja energiakaasujen edelläkävijä.

www.haminanenergia.fi

Infinergies Finland Oy

Infinergies Finland Oy suunnittelee hankkeet aina rakennusvalmiustasolle saakka. Tässä työssä hyödynnämme oman kokemuksemme ohella hankekohtaisesti myös sopivia yhteistyökumppaneita, paikallisia suunnittelutoimistoja ja yrityksiä. Yksilöllisen projektikohtaisen suunnittelun ansiosta voimme, yhteistyössä kuntien, maanomistajien ja viranomaisten kanssa, tarjota käytettävissä oleville tonteille ja maapalstoille parhaat mahdolliset ratkaisut tuulivoiman hyödyntämiseksi.

www.infinergies.com

Janom

janom is a private holding investment company. Through our groupcompanies, we focus on business in Information Technologies, Renewable Energy Sources and Electromobility, across Europe. Our business lays on understanding and mastering of what we are doing. To achieve this, we develop our know-how by managing and operating the facilities with our own resources, especially the power plants. This helps us better identify and sort business opportunities align with the group?s strategy.

www.janom.sk

Kotkan Energia Oy

Energian tuotanto.

Loiste Energia Oy

Loiste on energiayhtiö, jonka omistavat Kajaanin kaupunki (50,1%), Sotkamon kaupunki (16%) sekä Kanerva Energia Oy (33,9%). Tytäryhtiö Kajave Oy toimii jakeluverkon haltijana verkkovastuualueella, joka kattaa kaikki Kainuun yhdeksän kuntaa sekä Pyhännän kunnan ja osan Siikalatvan ja Vaalan kunnasta Pohjois-Pohjanmaalla. Tytäryhtiö Loiste Lämpö Oy myy ja tuottaa kaukolämmön Kajaanin taajama-alueilla ja Loiste Energia Oy vastaa sähkön tuotannosta.

www.loiste.fi

Lumituuli Oy

Energiantuotanto, tuulisähkö. Asiakasomisteinen yhtiö.

www.lumituuli.fi

Megatuuli Oy

Tuulivoimapuistojen kehittäminen, investointi ja rakentaminen.

www.megatuuli.fi

Metsähallitus Kiinteistökehitys

Metsähallituksen tehtävänä on Metsähallituksen hallinnassa olevien alueiden varaaminen ja jalostaminen tuulivoimatoimintaan sopiviksi, aktiivinen hankekehitys ja alueiden vuokraus kilpailutukseen perustuen. Tavoitteena on mahdollistaa valtion alueiden tehokas käyttö tuulivoimassa, kuitenkin muut maankäyttötarpeet ja ympäristöarvot huomioon ottaen.

www.metsa.fi

Neoen Renewables Finland Oy

Neoen is one of the world’s leading independent producers of exclusively renewable energy. Neoen has over 5.4 GW of solar, wind and storage capacity in operation or under construction and is targeting more than 10 GW by the end of 2025. In Finland Neoen has currently Hedet wind farm (81 MW), Yllikkälä battery (30 MW/30 MWh) and Finland’s largest onshore wind farm Mutkalampi (404 MW) which will put Finland in Neoen’s top three countries in terms of installed power (515 MW in total).

Orsted Wind Power A/S

Oulun Seudun Sähkö

Oulun Seudun Sähkö on kahdeksan kunnan alueella toimiva osuuskuntamuotoinen energiayritys, jonka liiketoiminta-alueita ovat sähkönmyynti, sähköntuotanto, sähkönsiirto, kaukolämpö ja valokuitu.

OX2

OX2 kehittää, rakentaa, myy ja hallinnoi maa- ja merituulipuistoja sekä aurinkovoimapuistoja. Laajamittaisen, maalla tuotettavan tuulivoiman rakentajana vuonna 2004 perustettu OX2 on noussut johtavaan asemaan Euroopassa. Vuosina 2014–2020 OX2 toteutti Eurooppaan enemmän maatuulivoimaa kuin mikään muu toimija. Pääkonttorimme sijaitsee Tukholmassa ja Suomen toimistot Helsingissä, Tampereella, Oulussa ja Vaasassa. OX2 on listattu Nasdaq Stockholm -pörssilistalle.

www.ox2.com

Pitkälänvuoren Tuulipuisto Oy Ab

The company is planning wind power turbine projects. It is owned by Finish and German shareholders with vast experience in wind power project development.

Pohjan Voima Oy

Pohjan Voima on suomalainen energiayhtiö. Ammattitaito, pitkäjänteinen sitoutuminen ja paikallisen yhteisön osallistaminen ovat hankkeidemme peruskiviä. Toimintamme painopiste on uusien tuulivoimahankkeiden suunnittelu ja toteutus.

www.pohjanvoima.fi

Pohjantuulen Voima Oy

Pohjantuulen Voima Oy omistaa yhden 2 MW voimalan Porissa Hilskansaaressa ja kaksi 3 MW voimalaa Oulussa Riutunkarilla.

Prokon Wind Energy Finland Oy

PROKON Wind Energy Finland Oy suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää omia tuulivoimapuistojaan. Vuonna 2011 perustettu yritys on osa saksalaista, vuodesta 1995 tuulivoima-alalla toiminutta yritysryhmää PROKON Regenerative Energien eG.

www.prokonfinland.fi

Puhuri Oy

Sähkön tuottaminen tuulivoimalla ja muilla tuotantomuodoilla

www.puhuri.fi

Raahen Tuulienergia Oy

Tuulisähkön tuotantoa Raahessa.

Restuuli Oy

Sähkön tuotanto tuulivoimalla Salon Märynummella, 5 MW Gamesa G128

S-Voima Oy

S-Voima Oy on S-ryhmän sähkönhankintayhtiö, jonka tytäryhtiö Gigawatti Oy tuottaa sähköä tuulesta omistajalleen sekä kehittää uusia tuulivoimahankkeita.

www.s-kanava.fi