Suomen Tuulivoimayhdistyksen puheenjohtajaksi valittiin Karoliina Joensuu

FCG Suunnittelu ja tekniikka Oy:n johtaja Karoliina Joensuu valittiin Suomen Tuulivoimayhdistys ry:n (STY) hallituksen puheenjohtajaksi yhdistyksen hallituksen kokouksessa. Joensuu on toiminut yhdistyksen varapuheenjohtajana ja ollut aktiivisesti yhdistyksen toiminnassa mukana kahdeksan vuoden ajan.

STY:n hallitus valitsi kokouksessaan uudeksi puheenjohtajakseen Karoliina Joensuun. Joensuulla on vahva osaaminen hankekehityksen eri osa-alueilta ja niiden yhteensovittamisesta, teknisestä suunnittelusta, tuulivoiman ympäristökysymyksistä, kaavoituksesta ja luvituksesta sekä energiajärjestelmästä ja sähkömarkkinasta. ”Tuulivoimateknologian ja tuotantokustannusten kehitys on ollut upeaa ja luo uskoa siihen, että hiilineutraaliustavoitteet voidaan saavuttaa. Yhdistyksellä on Suomessa merkittävä rooli alan toimijoiden yhdistäjänä ja tärkeiden viestien esiintuojana”, summaa Joensuu.

STY:n hallituksen varapuheenjohtajaksi valittiin yhdistyksen hallituksessa ja valiokunnissa pitkään aktiivisesti vaikuttanut Taaleri Energialla kansainvälisten aurinko- ja tuulirahastojen salkunhoitajan ja juristina toimiva Jenny-Li Holmström.

STY:n kauden 2020 – 2021 hallituksessa toimivat:

Varsinainen jäsen (henkilökohtainen varajäsen)

Veli-Pekka Alkula, Ramboll Finland Oy (Marko Olli, Ramboll Finland Oy)

Piia Heikkinen, AFRY (Maija-Leena Oinonen, AFRY)

Jenny-Li Holmström (vpj), Taaleri Energia (Erkki Kunnari, Taaleri Energia)

Karoliina Joensuu (pj), FCG Suunnittelu ja tekniikka Oy

Paula Kohvakka, Nordex Acciona Windpower (Anna Lehtinen, Nordex Acciona Windpower)

Aapo Koivuniemi, ABO Wind Oy (Amanda Cardwell ABO Wind Oy)

Sami Kuitunen, henkilöjäsen (Pasi Valasjärvi, henkilöjäsen)

Teemu Loikkanen, OX2 Wind Finland Oy (Joni Alasaari, Bladefence Oy)

Heikki Peltomaa, wpd Finland Oy (Tero Elo, wpd Finland Oy)

Seppo Savolainen, Megatuuli Oy (Lauri Lammivaara, Megatuuli Oy)