STY:n tuulivoimakoulutukset

Oletko sinä tai kollegasi uusi tuulivoima-alalla? Kaipaatko tuulivoiman perusteiden kertaamista? STY järjestää tuulivoimakoulutusta suomeksi, lue lisää alta.

TUULIVOIMAKURSSI 1

Päivän alkeiskurssi tuulivoiman parissa työskenteleville. Sopii kaikille, joiden olisi hyvä tietää perusasiat tuulivoiman tilanteesta Suomessa, tuulivoimahankkeesta ja tuulivoimaloista yleisellä tasolla. Sopii myös kaikille, joiden työtehtäviä tai toimintaympäristöä tuulivoima sivuaa.

Huom. kurssi pyritään pitämään livenä verkostoitumisen mahdollistamiseksi mutta koronatilanteen kehittymistä seurataan tarkasti ja osallistujamäärä on turvallisuusnäkökulmat huomioiden hyvin rajoitettu.

Kurssin sisältö

• Suomen Tuulivoimayhdistys: mitä tarjolla jäsenille ja muille sidosryhmille?
  • Suomen energiajärjestelmä pähkinänkuoressa
  • Tuulivoiman ajankohtaiskatsaus: mikä on tuulivoiman tilanne nyt ja tulevaisuudessa?
  • Tuulivoimahankkeen elinkaari: tuulivoimahankkeen pääpiirteet alueen valinnasta, luvitukseen, tuotantoon ja purkuun
  • Tuulivoimatekniikka ja sen kehitys
  • Suuri tuulivoima-roast: tuulivoimasta usein esitetyt väitteet, kritiikki ja mitä niihin voisi vastata.

Koulutus järjestetään Radisson Blu Royal kokoustiloissa (Runeberginkatu 2, 00100 Helsinki)  turvavälit huomioiden. Osallistumisen voi perua viikkoa ennen tapahtumaa maksutta tai osallistumisen voi siirtää esimerkiksi kollegalle, mikäli itse on estynyt.

Seuraavat kurssit

8.4.2021 Helsinki

Ilmoittaudu

22.4.2021 Helsinki

(kurssi on täynnä)

/ 6.6.2021, Helsinki / 11.11.2021, Oulu

Hinnoittelu:

STY:n jäsenhinta 390 € + alv 24%

Normaalihinta 490 € + alv 24%

STY:n jäsenyritys, 3 osallistujaa 990 € + alv 24%

TUULIVOIMAKURSSI 2

Kaksipäiväisen Oulussa järjestettävän kurssin aikana käydään läpi tuulivoimaa ja tuulivoimahanketta kattavasti monesta näkökulmasta. Kurssilla myös verkostoidutaan alan toimijoiden kanssa. Kurssi sopii kaikille, jotka haluavat tietää tuulivoimasta pintaa syvemmin.

Ensimmäinen kurssipäivä

• STY-briiffi
  • Tuulivoiman ajankohtaiskatsaus
  • Sähkömarkkinan perusteet
  • Tuulivoimahankkeen esiselvitykset
  • Hankekehitys & ympäristövaikutukset
  • Sosiaalinen toimilupa
  • Rahoitus, DD, sopimukset, raportointi
  • Illanvietto

Toinen kurssipäivä

• Rakentamisen suunnitteluvaihe
  • Rakentamisvaihe
  • Käyttövaihe
  • Purku, kierrätys ja repowering
  • Merituulivoima
Tutustu tarkempaan ohjelmaan

Seuraavat kurssit:

1.-2.6.2021, Oulu / 26.-27.8.2021, Helsinki

1.-2.6.2021 Oulun koulutus järjestetään De Gamlas Hem Hotel & Restaurant tiloissa (Kirkkokatu 54, 90120 Oulu) turvavälit huomioiden. Osallistumisen voi perua 24.5. mennessä maksutta tai osallistumisen voi siirtää esimerkiksi kollegalle, mikäli itse on estynyt.

Hinnoittelu kahden päivän kurssille:

STY:n jäsenhinta 990 € + alv 24%

Normaalihinta 1290 € + alv 24%

Hinta sisältää kahden päivän koulutuksen ja tarjoilut (1. päivänä myös illallinen). De Gamlas Hem Hotel & Restaurant  tarjoaa myös majoitusta sopimushintaan 110€/2hh ja 88€/1hh. Varaukset joko puhelimitse (+358 75 325 7600) tai sähköpostilla suoraan hotellille ja mainitsemalla osallistuvansa kyseiselle kurssille saa varattua sopimushintaisen huoneen.

Ilmoittaudu

Kurssit pidetään livetapaamisina pandemiatilanteen sen suinkin salliessa.

Oikeus muutoksiin pidätetään. Lisää kursseja järjestetään kysynnän mukaan ja myös räätälöidysti yrityksille.